fredag 27 november 2009

Status update

Hallå allihopa!


Tänkte skriva ett litet inlägg och redogöra för situationen för oss här i S-vall.

Spararbetet har pågått i ganska precis ett år nu, och man märker definitivt att stämningen gått ner på arbetsplatsen. Mycket snack och funderingar kring hur arbetet ska gå ihop efter nyår då 7-8 vikarier försvinner och senare då övriga uppsägningar verkställs.
Från början var det sagt att det skulle sparas 20% på sjukgymnastiken. Det lät då som en overkligt hög siffra men när allt nu är klart så blir reduceringen 21 tjänster, från 44 till 23 sjukgymnaster. Alltså nästan 50 %! Dessutom lär en del administratörer och rehab assistenter försvinna.

Så nu blir det för mig, Anna och David att hitta på något nytt. Anna och David har väl en del planer men inget konkret ännu. Själv har jag bestämt mig för att ta semester. 15 januari drar jag och Lill-Macke till sydost asien för 3 månaders rekreation. Jag återkommer med länk till resdagbok.


Första advent på söndag. Hoppas alla får en bra jul och ett gott nytt år!


/ Tobbe


Ps. jag har lovat att lägga upp senaste "lagbilden" från Borås, så här kommer den. Från 31 okt. Ds.



Inga kommentarer: